Don't Look Back In Anger

Självförtroende?
Varifrån får vi det och hur förbättrar vi det?
Det sägs att självförtroendet byggs upp av sig själv, med åldern. Men det tror inte jag. Det är något som vi alla får bygga upp själva. Och vi gör det på olika vis. En del fejkar det, döljer det bakom ett leende och lever ett liv man normalt sett skulle vilja ha. Och det är oftast dem som har det sämsta självförtroendet. Det är inte vad du gör i livet som räknas, utan vem du är!
För två år sen hade jag sagt att självförtroendet växer när midjemåttet minskar.
Men det är så fel. Vi kan jobba på vårt självförtroende en lång tid, men det vi glömmer, grundregeln, är att vi först måste lära oss att älska oss själva. Och det är första steget till ett bättre självförtroende. Resten är upp till oss själva. Jag är fortfarande i stadiet då jag måste lära mig att älska mig själv. Vissa dagar är bättre än andra. Men jag jobbar på det.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0